David Levithan

Her Gün || David Levithan (Every Day #1) Kitap Yorumu

12:16

KÜNYE 
Kitabın adı: Her Gün
Özgün adı: Everyday
Yazar: David Levithan
Sayfa sayısı: 336
Yayınevi: Pegasus Yayınları

ARKA KAPAK
Her gün farklı bedende. Her gün farklı hayatta. Her gün aynı kıza âşık.

Uyandım. Anında kim olduğumu anlamam gerekti. Mesele sadece bedenim de değil… gözlerimi açtığımda kolumun renginin açık mı koyu mu olduğu, saçımın uzun mu kısa mı olduğu, şişman mı zayıf mı olduğum, kız mı erkek mi olduğum, yara bere içinde mi yoksa pürüzsüz mü olduğum… Her sabah farklı bir bedende uyanıyorsanız, vücut en kolay alışılan şey. Kavraması güç olabilen ise bedenin önceden yaşamış olduğu hayat. Her gün başka biriyim. Ben, kendimim; kendim olduğumu biliyorum ama ayrıca başka biriyim de. Hep böyle olageldi.

YORUM

Uzun zamandır Her Gün kadar etkileyici bir kitap okumamıştım. Arka kapak yazısını okuduysanız aşağı yukarı konuyu biliyorsunuzdur ama ben yine de kısaca özetleyeyim.
Ana karakterimizin bir adı yok, cinsiyeti yok, evi yok, ailesi yok. Çünkü her yeni güne farklı bir bedende açıyor gözlerini. Bir gün ise girdiği bir bedende, bir kızla tanışıyor ve ona âşık oluyor. Böylece aşkı için mücadelesi başlıyor çünkü sürekli farklı biri olmak zorundayken nasıl kendisi olabilir ki?

Kitabı herkese önerir miyim? Hayır, herkese öneremem çünkü kimileri sıkıcı veya durağan bulabilir. Çok maceralı ya da aşırı sürükleyici bir kitap değil ama vermek istediği mesajlar çok güzel. Ve David Levithan'ın kaleminin gerçekten çok sağlam olduğunu söyleyebilirim. Eğer John Green'in üslubunu seviyorsanız muhtemelen David'inkini de seversiniz diye düşünüyorum.

Benzeri Yazılar

0 yorum