beklenti

[KCY 22. Blog Tur] Beklenti || Maggie Stiefvater (The Wolves of Mercy Falls #2) Kitap Yorumu || Seri Bilgisi

06:12




Kitabın adı: Beklenti
Özgün adı: Linger
Yazar: Maggie Stiefvater
Sayfa sayısı: 382
Yayınevi: Pegasus Yayınları




Arka Kapak
Kurt kafatasındaki insan gözleri bana suyu hatırlatıyordu: Bahar göğünü yansıtan berrak su mavisi, yağmurda bulanmış bir dere kahverengisi, yazın yosun tutmaya başladığında rengi değişen göl yeşili, karla kaplı bir nehrin grisi. Eskiden yağmurla ıslanmış huşların arasından beni izleyen sadece Sam'in gözleriydi fakat şimdi bütün sürünün bakışlarını üzerimde hissediyordum; bilinen şeylerin, söze dökülmeyen şeylerin ağırlığıyla.
özlem.
Grace ve Sam birbirlerine kavuştukları anda, bir daha ayrılmamak için savaşmak zorunda kalacaklarını anlamışlardır. Sam için bu, kurtadam geçmişiyle hesaplaşmak anlamına gelmektedir; Grace içinse gittikçe belirsizleşen bir gelecekle yüzleşmek… 
kayıp.
Bir anda dünyalarına giren yeni kurt Cole'un geçmişi ızdırap ve tehlikeyle doludur. Genç adam kendi iblisleriyle savaşırken kurt hayatına kucak açmakta ve insanlıkla bağlarını koparmaya alışmaktadır. 
beklenti.
Grace, Sam ve Cole için hayat iki kuvvet -kurt ve insan- arasındaki mücadeleden ibarettir; aşk ise iki farklı yüzünü hep aynı anda göstermektedir: yürek parçalayan ve mest eden, özgürleştiren ve tutsak düşüren, kışkırtan ve ürküten… Ama üç gencin dünyaları parçalanırken bile beklentileri hep aşk olacaktır…

Kitap Yorumu
Beklenti'yi okurken genel olarak kitabı fırlatıp atmak istedim ve Ürperti'yi tek kitap yapmayıp da seri olarak devam ettirdiği için yazara oldukça sövdüm. Bir süre boyunca kitaba cidden ısınamadım ve bunun sebebinin Grace ile Sam'in ilişkisindeki samimiyeti Ürperti'de hissettiğim kadar yoğun hissedememiş olmama bağlıyorum.

Aslında seriye yeni katılan Cole karakterini oldukça sevdim, Isabel'i sevdim ama bir şekilde kitap beni içine çekmedi. Ya da belki de çok fazla çekti. Emin olamıyorum çünkü Beklenti hakkında kesin bir yargıda bulunmak çok güç geliyor. Sadece şunu söyleyebilirim ki, kitabı bitirene kadar kan kustum ama bitince tepkim şöyle oldu: BANA EBEDİ'Yİ VERİN!
Sonu beni sarmasaydı cidden kitap gözümde bir hiç olacaktı ve kurguya ziyan olmuş gözüyle bakacaktım çünkü kitap o kadar durağandı ki bir süre sonra gerilimden kafamın patlayacağını sandım. Çünkü ortada hiçbir şekilde dile dökülmeyen bir gerçek var ve bütün kurgu sizi sonuca doğru ağır adımlar atmaya itiyor. Ama siz o gerçeğin ne olduğunu aşağı yukarı anlamış olmanıza rağmen dile dökülmediği için sabırsızlanıyor, dolayısıyla sona daha çabuk ulaşmak için adımlarınızı hızlandırmak istiyorsunuz. Fakat kitap sizi kolunuzdan tutup yavaşlatıyor ve "Hayır," diyor. "Her şeyin bir sırası var, zamanının gelmesini bekle."

Sanırım kitabın yavaş işlemesinin ve olaysız olmasının sebebi de bu. Yani yazarın bilerek yaptığını düşünüyorum, amaç okuru merak ettirmek ve germek. Belki biraz da sinirlerini bozmak. Tabi eğer öfke kontrol probleminiz varsa sonunu okuduktan sonra kitabı 17263627 katlı bir binanın çatı katından aşağı atmak da isteyebilirsiniz.

Tamamen tercih meselesi.

Ben kitabı bitirdikten sonra kapağını usulca kapatıp kafamı kaldırdım ve arkama yaslanıp hareketsiz durarak boşluğu izledim. Çünkü yapacak daha iyi bir şeyim, verecek daha doğru bir tepkim yoktu. Şu 'çarpıcı son'lardan biriydi fakat aslında size bunun olacağını bütün kitap boyunca bariz kılmışken çarpıcı olmaması gerekir ama yine de öyleydi. Bilemiyorum, duygusal açıdan beni çok etkileyen ama aslında pek de etkileyemeyen bir kitaptı Beklenti.

Diyorum ya, bu kitap hakkında hiçbir şekilde somut bir şey söyleyemiyorum. Çünkü çok mu sevdim yoksa nefret mi ettim karar veremiyorum.

İlk kitaba kıyasla fazlasıyla sönük kalan ama final bölümüyle aradaki seviye farkını kapatamasa da oldukça azaltan bir kitap olduğunu düşünüyorum. Ama bence yazar bütün bombaları Ebedi'de patlatacak. Genelde serilerin son kitaplarını pek sevemiyorum ama umarım Ebedi'yi çok severim, onu da en az Ürperti kadar sevmek istiyorum.

Bu seriyi hatırladığımda dudaklarımda buruk bir gülümseme oluşsun istemiyorum, anlıyor musunuz? Biri Ürperti serisi dediği zaman sadece iç geçirmek ve hülyalara dalmak istiyorum çünkü bu seri, bu şekilde hatırlanmayı hak ediyor.

Seri Bilgisi

Ürperti serisi (Mercy Falls Kurtları) 4 kitaplık bir seriden oluşuyor. Serinin ilk kitabı Ürperti (Shiver) 'de Grace Brishbane'nin kurtlar trafından saldırıya uğraması ve bir kurt tarafından kurtarılması anlatılıyor. Sam yani Grace'i kurtaran kurtadam ile Grace birbirlerini gördükleri andan itibaren birbirlerine karşı bir çekim hissederler. Yani birbirlerine ilk görüşte aşık olurlar. Serinin ikinci kitabı Beklenti'de (Linger) ise Sam'e uygulanan tedavinin sonuçları ile yüzleşirler. Çünkü aynı tedavi başka bir kurtadamda işe yaramamıştır. Aynı zamanda aralarına yeni katılan kurtadam Cole ise tam bir soru işaretidir. Sağlığı gitikçe kötüleşen Grace için ise iki seçim vardır fakat ikisi de bir kayba yol açacaktır. Serinin üçüncü kitabı Ebedi'de (Forever) ise Sam ve Grace için bir son yazmış yazar. Sam ve Grace üçüncü kitapta ya birbirlerine veda edecekler ya da birbirlerine tutunacaklar. Dördüncü kitap Sinner ise Isabel ve Cole için yazılmış bir kitap. Cole Kaliforniya'da, Isabel Los Angelas'ta. Bir yaşam kurmaya çalışıyorlar fakat aynı zamanda birbirlerine de ihtiyaçları var. son kitabımızda da bunları göreceğiz. Ebedi (Forever) yakın bir zamanda çıkacakken Sinner kitabı için kesin bir çıkış tarihi yok...


Benzeri Yazılar

0 yorum