alıntı

Gözlerini Haramdan Sakın || Merve Özcan (Gözlerini Haramdan Sakın #1) Kitap Yorumu

05:01




Kitabın Adı: Gözlerini Haramdan Sakın
Yazar: Merve Özcan
Sayfa Sayısı: 512
Yayınevi: Portakal Kitap
Goodreads Puanı: 4,50 (10 oy)
Benim Puanım: 4/5



Arka Kapak

Aşk, polisiye, imkânsızlıklar…
İnandığı değerlere sadık kalmaya çalışan yakışıklı bir polis ve onun aksine rahat bir hayat tarzına sahip güzel bir kız; Ömer ve Betül…
Biri işine, ailesine ve değerlerine sadakatle bağlı, kendi küçük ve muhafazakâr dünyasında mutlu… Diğeri ailesi sürekli seyahatlerde olduğu için yalnız; bütün hayatı eğlenmek, gezmek, arkadaşlarıyla vakit geçirmek olan bir hayalperest…
İki farklı dünya, iki farklı insan; yolları pek de hoş olmayan bir şekilde kesişiyor. Betül hem Ömer'i ve sert mizacını anlamaya ve bir şekilde de onun farklı dünyasına girmeye çalışırken, hem de kendi hayat tarzını, aile ilişkilerini ve gerçek arkadaşlığı sorguluyor.
Ve Betül'ün tek taraflı ilerleyen bu ilgisi, Ömer'in "Benden uzak dur," ihtarlarına uymayıp bir çatışmanın ortasında hedef noktası olmasına zemin hazırladığındaysa artık her şey için çok geç oluyor.
Peki ailesine, farklı yaşam tarzlarına ve yaşadıkları tüm zorluklara rağmen Betül'ün aşkı mutlu sona erecek mi? Eğlenceli bir dil, heyecanlı bir bekleyiş ve tüm imkânsızlığına rağmen yoğun bir aşk hikâyesi…

Yorumum
Gözlerini Haramdan Sakın bitti ve ben ikinci kitap için resmen sabırsızlanıyorum.
Kitap bir kendini buluş hikâyesiydi. Hayatı boyunca bu işlerle hiş ilgilisi olamamış olan Betül, bir gün gönlünü muhafazakar bir adam olan Ömer'e kaptırıyor. Daha sonrasında ise o zamana kadar hiç sorgulamamış olduğu unsurları sorgulamaya başlıyor.

"Belki de onu bulup derece merak etmemin sebeplerinden biri buydu.
İnandığı şey, onun duygularını çevrelemiş,
büyük, sağlam bir sandıktı
ve ben bu sandığın için boş mu, dolu mu bilmiyordum."

Kitapta en sevdiğim şey sanırım bu sürecin işlenişi. Çünkü böyle hassas bir konuyu işlerken yapılabilecek pek çok hata var, bunlardan biri de okura bir şeyleri öğütlemek. Bundan kaçınılmış ve daha çok olay odaklı kalınmış. Merve Özcan konuyu gerçekten ince ince işlemiş, aceleye getirmemiş.
Ayrıca kitap, insanların birilerini bağnazlıkla itham ederken asıl kendisinin bağnaz olabileceğini de bir kez daha görmemi sağladı. İzmir'de yaşıyorum ve belli yerlerde, baş örtülü arkadaşlarımın rahat edemediğini biliyorum. İnsanları inancından dolayı yargılayan pek çok kişi var ve kitabı okurken de bunun bu kadar bariz işlenmesi hoşuma gitti.
Çünkü bağnazlık din ile ilgili bir unsur değil, bağnazlık kişilikle alakalı bir şey. Sonuçta kimse kimseyle aynı inanca sahip olmak zorunda değil fakat saygı duymak gerek.
Farklı bir tat isterseniz okumanızı önerebileceğim kitaplardan biri olur fakat elbette birkaç eksiği vardı. Bunlardan biri de geçen gönderimde bahsettiğim hitap mevzusu. Çok sık tekrara gidilen bu unsur, ne yazık ki akıcılığı biraz sekteye uğratıyordu.

Bir diğer şey de, Betül'ün Ömer'e kendini kaptırmasının biraz hızlı olduğunu düşünüyorum. İlk görüşte âşık olmadı belki fakat yine de ani bir şekilde gerçekleşti bence. Bir de sonlara gelmeden önce bir tık sıkılmış olabilirim.
Fakat kitabı gerçekten büyük keyifle okudum. Sonu biraz şaşırtıcı bitti, beklemiyordum ama tamamen karakter bakış açısıyla düşündüğümde mantıklı buldum. Şimdi en kısa zamanda ikinci kitabı okumak istiyorum, eğer ilginizi cezbediyorsa alıp okumanızı içtenlikle öneririm.

"Ona bu kadar yakın olmak ve kokusunu bu kadar yakından duymak
kesinlikle bana iyi gelmiyordu.
Vücudum fonksiyonlarını şaşırıyor ve toparlanmam uzun sürüyordu."

Aşk unsuru bu kitapta istediğim düzeyde değildi. Aslında kurgu gidişatına bakınca gayet olması gerektiği gibi gitti fakat "Aşk istiyorum!" diye isyan bayrağını çekmeme az kalmıştı çünkü cidden sabırsızım :D İkinci kitap için deli dehşet heyecanlıyım, umarım hayal kırıklığına da uğramam.

Kitabı satın almak için:


Benzeri Yazılar

0 yorum