altıntı

Bininci Kat || Katharine McGee (The Thousandth Floor #1) Kitap Yorumu

12:28


Kitabın Adı: Bininci Kat
Özgün Adı: The Thousandth Floor
Çeviren: Elif Öztarhan Karadoğan
Sayfa Sayısı: 520
Yayınevi: Dex
Goodreads Puanı: 3,68 (7K+)
Benim Puanım: 4/5



Arka Kapak
Ne kadar yukarı çıkarsan, o kadar hızlı düşersin! Manhattan’a hoşgeldiniz. Yıl: 2118 Günümüzden yüz yıl sonrası... Yenilikler ve hayaller şehri New York’tasınız. Burada herkes bir şeyler ister ve herkesin kaybedecek bir şeyleri vardır. Avery, Leda, Eris, Rylin, Watt… Bin katın farklı seviyelerinde, bambaşka hayatlar süren beş genç. Günümüzden çok farklı bir dünyada, teknolojik lüksün imkânlarıyla en üst kata çıkmanın yollarını arıyorlar. Ama akıllarına asla getirmedikleri bir şey var: Bu kadar yükseğe çıkarsan, aşağı düşmekten başka seçeneğin kalmaz. Bininci Kat’a, serinin ilk kitabıyla çıkmaya hazır mısın?



Benim Yorumum

"Muzaffer kişi tam olarak istediğini almıştır, yine de umduğunu bulamamıştır."

Bininci Kat, muazzam bir entrika silsilesinden oluşuyor. Herkesin, her şeyin birbiriyle bağlantılı olduğu ve tüm klişeliklerine rağmen klişe olmaktan çok uzak, son derece acımasız ve çıldırtıcı bir kitap.

Beş bakış açısından okuduğumuz bu kitapta herkesin kirli sırları, peşinden koştuğu tehlikeli tutkuları var. Bin katlı bir kulede yaşayan bu insanlar ne kadar yukarıda oturuyorsa o kadar varlıklı, o kadar statü sahibi kişiler. Fakat para, mülk, sahip olunan tüm o gösterişe rağmen her birinin elde edemediği arzuları var.

Kitabı çıkmaza sokan da bu aslında. Tüm o kirli ruhlar. Herkes birbirinin ardından iş çeviriyor fakat bunları yapmalarının sebebi kötülüğü arzuluyor olmaları değil, kendi çıkarlarını gözetmeleri. Fakat çıkarları çatışıyor. Hem de herkesin.

Bitirdiğimde ellerim titremeye, gözlerim yaşarmaya başladı. Bu nasıl bir kitap, yazarı böyle bir şeyi nasıl yazabildi? Aklım almıyor, okurken kriz geçirme noktasına kadar gelmişken yazar nasıl alabildi bu kitabı kaleme? Kesinlikle takdire şayan.

Çoklu anlatıcı olması sebebiyle üçüncül kişi anlatımını tercih etmiş yazar ve çok da doğru bir karar vermiş. Böylece karakterleri daha berrak bir şekilde ifade edebilmiş. Duyguları aktarmada yeterli bulmasam da kitap baştan sona senaryo niteliğinde işliyor. Dizi izlermiş gibi canlanıyor gözünüzün önünde.

Kitabın iki sayfalık girişinde 'bininci kat'tan düşen birinden bahsediliyor ve haliyle kitabın sonuna dek bu sır açığa çıkmıyor. Çıktığında ise olayın kalp kırıcılığı ile şoke oldum. Hele devamı için öyle bir kıvranıyorum ki canım yanıyor.

Entrika seven sevmeyen herkese tavsiye ediyorum. Eğer sizi etkileyecek, aklınızı başınızdan alacak ve bitirdiğinizde dünyanızı sarsacak bir kitap arıyorsanız o kitap, bu kitap.

Kitabı satın almak için:



Benzeri Yazılar

2 yorum

  1. Sabah bitirdiğim kitap. Sonunda olan şeyle şok geçirdim. *SPOİLER VAR * Önce Avery , Watt'ı reddettiğinde sonra da Atlas'la olunca sinir krizinine girdim. (Watt benim favorim). Rylin Cord'la ayrıldığında da Brice'a az sövmedim değil.Kitabın sonu ise olayı apayrı bir yere taşıdı.Kitabın sonuna kadar Leda atlayacak sanmıştım sonra bi baktım kimse atlamıyor, itiyorlar. Watt da bi Leda'yı atmadı gitti atsa herkes kurtulcak. Avery'e üzülmedim Atlas'la olduğu anda sevmediklerim listesine girdi. Mariel'e yazık oldu belki yazar 2. kitabı çıkartır da olayı aydınlatır. Devamını umuyorum
    PUAN 4/5 /Eksik: Duygu anlatışı bana pek geçmedi tamamen okuduğum her kitabın karakterlerine bağlandığım için bir tek Watt'a üzüldüm o da favorim diye.Genel olarak puan kırmama neden olan eksik bu. Daha başarılı anlatsa 9/10 İkinci kitabı bekliyoruz (gelceğini sanmıyorum pek ama )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabın serisi yurtdışında var. Ama Türkiye'de 2.yi bulamazsınız. İngilizce kitap kısamında bile yoktur (olsa da alsak) Sonuçta Türkiye iyi serilerin ilk kitabını getirip sonrakini getirmeyip veya yıllar sonra başka kitap ararken raflarda görmenize neden olan ülkedir. Bir hafta önce Goodreads'te yabancı bir yazara mesaj attım dedim ki kitabın 3.'sü nerede kaldı Türkiye için? Adam bana İthaki Yayınevi'yle anlaşamadıklarını söyledi zaten ilk kitabı 7 yıl sonra getirmişsin Türkiye'ye 2 de var 3'ğ de getir de rahatlayalım 2. Kitabın finalı kalp krizi geçirtecek gibiydi. Umarım Bininci Kat kitabının sonuda böyle olmaz.

      Sil